آزمون و انتخاب کارکنان
اصول آزمون و انتخاب کارکنان: پس از تکمیل برگه درخواست شغل،گام بعدی انتخاب بهترین فرد برای شغل موردنظر است که با استفاده از گرفتن آزمون ، بررسی سوابق، معرف های داوطلب و انجام مصاحبه این فرد انتخاب میشود.
به سه دلیل گزینش کارکنان مناسب مهم است: 1- عملکرد فرد تا حد زیادی به عملکرد زیردستان بستگی دارد.2- کارکنانی که دارایمهارت لازم باشند میتوانند برای خود و شرکت کار بهتری انجام دهند در غیر اینصورت فرد نمیتواند عملکرد اثربخش داشته باشند.3- استخدام و گزینش افراد فرایندی پرهزینه است .
رعایت مقررات و غفلت در استخدام:باید هنگام گزینش دقت کرد که افراد فاقد صلاحیت آثار حقوقی بر جای میگذارد و از طرفی باید قانون رعایت اصل برابری را رعایت کرد.